dlaczego regulamin sklepu internetowego tyle kosztuje?
W sieci funkcjonuje mnóstwo stron internetowych i sprzedawców oferujących wzory regulaminów sklepów i serwisów internetowych.
W ostatnich dniach, w skutek restrykcji wprowadzonych w związku z epidemią COVID-19 i zamknięciem wielu sklepów oraz punktów usługowych, przedsiębiorcy coraz liczniej przenoszą swoją działalność do Internetu, tworząc lub rozbudowując swoje strony www o usługi sprzedaży.
Wiedza o konieczności posiadania regulaminu jest już powszechna. Równie powszechna jest niewiedza, na temat tego co regulamin powinien zawierać, czego należy w nim unikać oraz jak jego postanowienia należy kształtować.
Nasi klienci – przedsiębiorcy pytają nas z jakiego powodu opracowany przez nas regulamin jest kilka razy droższy, niż ten dostępny na stronach, o których pisałem na wstępie.
A oto moje uzasadnienie: nie chodzi absolutnie o to, że regulamin pisany jest przez radcę prawnego. Dobry regulamin może przygotować każdy z Was, ale wymaga to sporo zaangażowania. Dobry, a nawet bardzo dobry regulamin może nawet znajdziecie za parę złotych w Internecie, ale co jeśli nie? Czy potraficie samodzielnie ocenić, czy dany wzór regulaminu spełnia wszystkie standardy i i nie narusza obowiązujących przepisów?
A zatem o co chodzi:
- jak u krawca – regulamin jest szyty na miarę. Dobry regulamin zawiera to, co każdy regulamin musi zawierać, ale również postanowienia specyficzne dla danej branży lub dostosowane do treści, layout-u strony Klienta, jej funkcjonalności i oferowanych usług;
- reaserch strony – dążymy do tego, aby nasi Klienci byli naprawdę zadowoleni z tego za co płacą i co kupują. Świadcząc pomoc prawną oceniamy ich strony internetowe z punktu widzenia przepisów prawa, a zatem m.in. czy strona zawiera wymagane klauzule i jaka jest ich treść, czy spełnia wymagania dotyczące lokalizacji dokumentów i dostępności do nich, czy nie ogranicza w jakiś sposób swobody decyzyjnej konsumenta;
- klauzule niedozwolone – gdy klientem docelowym serwisu jest konsument, trzeba pamiętać o tematyce klauzul niedozwolonych, a zatem takich postanowień, których nie można stosować w regulaminie, adresowanym do tej grupy kupujących. W przepisach Kodeksu cywilnego klauzul tych jest około 20, do tego ponad 5000 na stronie UOKiK. A kolejne, to wszystkie te, które mogą się znaleźć w Waszym regulaminie, o których nawet nie macie pojęcia, a które my staramy się wyeliminować;
- zakres usług objętych regulaminem – czym innym jest regulamin sklepu, a czym innym serwisu internetowego. Tworząc regulaminy dla Was ustalamy, w ramach udzielanej pomocy prawnej, jakie usługi świadczycie w Waszym serwisie i które z nich wymagają posiadania regulaminu;
- z kim chcecie współpracować – regulamin wzorcowy, jak każdy szablon jest do wszystkiego i do niczego, a zatem pamiętajcie, że inne przepisy i obowiązki macie w relacjach B2C, a zupełnie inne w relacjach B2B. To z kim handlujecie będzie wpływać na treść Waszego regulaminu;
- usługa na lata – dobry regulamin, jak dobra umowa, będzie Wam służył długi czas. Dążymy do takiego ukształtowania jego treści, aby nie było potrzeby wprowadzania w nim zmian przy każdej zmianie przedmiotu sprzedaży, lub każdym Waszym nowym pomyśle na biznes. A gdy jednak taka potrzeba zaistnieje, wykonujemy audyt autorski opracowanych dokumentów i pomagamy wdrożyć zmiany.
- pomoc we wdrożeniu – kupując wzór regulaminu często nie wiemy co z nim zrobić, gdzie umieścić, co w nim jest. Niestety sprzedawca takiego wzoru nie zaoferował i nie zapewnił helpdesk i serwisu, bo za tą kasę nie chciał i nie było się co tego spodziewać. My tak nie działamy. Przeprowadzamy z Wami całą procedurę wdrożenia regulaminu, testujemy Wasze działania i czynności oraz infrastrukturę, jaką posiada Wasz sklep internetowy. Na etapie wdrażania ściśle współpracujemy z Wami ale także z Waszymi informatykami.
- RODO – na koniec temat, o którym od 2018 roku wspomina praktycznie każdy. Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym to podstawa; podpowiadamy, doradzamy, proponujemy, przygotowujemy dokumenty w treści zintegrowanej z treścią regulaminu i dostosowanej do Waszej działalności; nie zapominamy też o polityce prywatności.
Prawo to nasza pasja!
Jesteśmy zespołem młodych, prężnych i ambitnych prawników, otwartych na ludzi i ich potrzeby. Spełniamy się, pomagając innym. Każdy Klient jest naszym najważniejszym partnerem, a jego bezpieczeństwo, zaangażowanie i zaufanie to nasz nadrzędny cel zawodowy.