Karta nauczyciela
Od wielu już lat specjalizujemy się w świadczeniu pomocy prawnej z zakresu przepisów Karty Nauczyciela oraz pozostałych regulacji prawnych, mających zastosowanie w stosunkach pracy w sektorze oświatowym. Radcowie prawni z Kancelarii Verba Legis doradzają, sporządzają opinie prawne na potrzeby dyrektorów szkół i placówek publicznych, jak i niepublicznych, nauczycieli, jak również fundacji, stowarzyszeń i innych podmiotów świadczących usługi w dziedzinie oświaty, reprezentują swoich Klientów w sprawach sądowych, przed organami nadzoru, kuratoriami, komisjami dyscyplinarnymi. .
Chętnie dzielimy się zdobytą wiedzą i doświadczeniem, czego wyrazem są prowadzone od wielu lat szkolenia dla dyrektorów szkół i placówek oraz rad pedagogicznych, jak również autorstwo szeregu publikacji, w tym publikacji książkowych, poświęconych tematyce stosunków pracy nauczycieli, na czele z wydanym w 2018 roku komentarzem do Karty Nauczyciela autorstwa Radcy prawnego Marka Młodeckiego.
W zakresie swoich czynności sądowych i pozasądowych radcowie prawni z Verba Legis Kancelarii Radców Prawnych udzielają pomocy prawnej dotyczącej w szczególności:
- awansów zawodowych nauczycieli,
- nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy nauczyciela zatrudnionego na podstawie umowy o pracę, mianowania
- przywracania do pracy i odszkodowania z tytułu niezgodnego z prawem rozwiązania stosunku pracy,
- urlopów uzupełniających, macierzyńskich, wychowawczych oraz dla poratowania zdrowia i związanych z tym uprawnień,
- postępowania związanego z nałożeniem kary dyscyplinarnej i porządkowej, zawieszenia w pełnieniu obowiązków nauczyciela,
- zagadnień regulacji związków zawodowych,
- konkursów oraz powoływania na stanowiska dyrektora szkoły lub inne stanowiska kierownicze.
Prawo to nasza pasja
Jesteśmy zespołem młodych, prężnych i ambitnych prawników, otwartych na ludzi i ich potrzeby. Spełniamy się, pomagając innym. Każdy Klient jest naszym najważniejszym partnerem, a jego bezpieczeństwo, zaangażowanie i zaufanie to nasz nadrzędny cel zawodowy.
